wtorek, 25 października 2022

Złota polska jesień w pełni

 

I kolejne urodziny naszej córeczki ...
Takie na odległość!
Życzenia przesłane, mini konferencja na wideo ... i musi wystarczyć. Dobrze, że widzieliśmy się kilka tygodni temu.


A tymczasem za oknem jesień

JESIENNY DYWAN

Dywan liści szumiał pod nogami
nagie drzewa 
kłaniały się
przeglądały w kałużach - lustrach
nie byłam Alicją
co przeszła na drugą stronę

Stałam i patrzyłam
na zasypiający świat
on odrodzi się wiosną
jesień daje nadzieję
złoto zamieni się w szmaragd


Westchnieniem blasku
przesłałam szyfr tęsknoty
w granice cienia
gdzie inkarnacja
z łaknieniem życia
staje się ołtarzem przeznaczenia



19 października w Salonie Literackim SM w Klubie "ORION' odbyło się spotkanie z panem Romualdem Mieczkowskim. Jak wspominali uczestnicy spotkania, było to WILNO w BYDGOSZCZY. 
Z panem Romualdem Mieczkowskim miałam przyjemność spotkać się cztery lata temu podczas poetyckich spotkań "Maj nad Wilią ". Niezapomniane spotkanie, gdzie prezentowałam wiersze, nie tylko swoje ale również Wandy Dobaczewskiej, pisane właśnie w Wilnie prawie sto lat temu.

Udało mi się również zaprosić pana Romualda do miasta związanego z Wilnem. Miasta braci Śniadeckich i rodziny Dobaczewskich, która po wojnie musiała opuścić Wilno i zapuściła swoje korzenie w Żninie. Tam, Romek spotkał się z młodzieżą Liceum Ogólnokształcącego im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich, odwiedził Miejską i Powiatową Bibliotekę, spotkał się ze słuchaczami Uniwersytetu Trzeciego Wieku im. Wandy Dobaczewskiej, a także ze Żnińskim Towarzystwem Kultury.

Naszą wspólną podróż zakończyliśmy w Pałacu Ostromecko "Magią Wilna", która była niejako podsumowaniem całej naszej trasy. Romek miał ciekawy wykład o „Kulturze Pogranicza”, młodzież ze Szkoły Podstawowej im. Wandy Dobaczewskiej z Gąsawy recytowała Jego wiersze, zagrała też Gąsawska Orkiestra Dęta PAŁUKI. Do dzisiaj uczestnicy spotkań, zarówno z Bydgoszczy, Żnina jak i z Gąsawy wspominają Jego wizytę. Bardzo się ucieszyłam, że znowu pan Romuald Mieczkowski zawitał do Bydgoszczy. Było to również bardzo ciekawe spotkanie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz