sobota, 21 listopada 2015

Listopadowe zamyślenie trwa

Spotkała mnie miła niespodzianka. 

Znalazłam w TV Żnin (30.10.2015) wspomnienie o mojej Babuni Wandzie.
Miło, że żninianie pamiętają o niej. W mojej pamięci pozostanie na zawsze jako Ta, która towarzyszyła mi od pierwszych kroków, pierwszych spacerów, pierwszych książek i pierwszych małych, ale w oczach dziecka – wielkich tragedii. 



9 listopada w Bibliotece Wojewódzkiej było ciekawe spotkanie, w którym udało mi się uczestniczyć - „Obecnosć nieobecnych”.
Te spotkanie literackie prowadzili: Jolanta Baziak, Wojciech Banach i Zdzisław Pruss. Prócz wspomnień można było posłuchać wierszy Obecnych-Nieobecnych pisarzy z naszego regionu oraz tekstów inspirowanych ich twórczością. Przybyli goście otrzymali w prezencie książki z serii Biblioteki Bydgoskiego Oddziału Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.

10 listopada wieczór wspomnień i spotkanie z piosenką patriotyczną w moim Klubie. Udało mi się zaprosić dwa zespoły, które przyjechały do nas z Pakości („Pakościanie”) i ze Świeckigo Klubu Seniora („Kociewinki”). Corocznie obchodzimy te święto w trochę inny sposób. Tym razem zespół ludowy „Pakościanie” zaprezentował nam całą wiązankę pieśni patriotycznych przeplatanych historią odradzającej się Polski. Było bardzo uroczyście, patriotycznie i wspomnieniowo. „Kociewianki” ze swymi pięknymi głosami też przyczyniły się do tego. Spotkanie zakończyliśmy żołnierską grochówką, która tym razem wyszła „trochę cieńkawa” – jak powiadali niektórzy. 



Po południu jeszcze kolejne spotkanie na barce Lemara i też wieczór wspomnień u esperantystów. Bardzo długi i pracowity wtorek.

Dobrze, że 11 listopada mieliśmy dla siebie na „złapanie oddechu”

12 listopada spotkanie w Muzeum Okręgowym i warsztaty z sekcją plastyczną „OKATiK-a”.



19 listopada spotkanie w Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury w „Salonie Hoffman” promocja pokonkursowego almanachu „Z kujawskiej chaty”. Bardzo ładnie wydany i promocja też ciekawie prowadzona przez Alinkę Rzepecką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz