środa, 6 grudnia 2023

I jak nie wierzyć w św. Mikołaja?



Dzisiaj każdy zagląda do wypucowanych butów, czy coś zostawił tam święty Mikołaj.

Moje buty stoją równiutko i są pełne radości, zadowolenia i spełnienia. Nawet nie przypuszczałam, że tyle dobrych chwil spotka mnie w ostatnim czasie. Chociaż na chwilę zza chmur wyjrzało słońce i ogrzało moje serce.

- Wczoraj, 5 grudnia w Międzynarodowym Dniu Wolontariusza, zostałam „BYDGOSKĄ WOLONTARIUSZKĄ 2023”, laureatką w kat. Wolontariat Dorosły. Jest to tytuł nadany w jubileuszowej, dwudziestej edycji bydgoskiego konkursu.


„Ta piękna nagroda jest zwieńczeniem pracy, zaangażowania i najlepiej rozumianej bezinteresowości. Jest też ukoronowaniem szlachetnych wartości na dobrym przykładzie ich Ambasadorki” - tak napisano na dyplomie podpisanym przez Prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego i Przewodniczącą Rady Miasta Bydgoszczy Monikę Matowską.



To było miłe i bardzo energetyczne spotkanie z harcerzami i innymi wolontariuszami w gościnnych progach Teatru Kameralnego, zakończone spektaklem teatralnym „Adonis ma gościa”.

https://bydgoszcz.tvp.pl/74556761/bydgoski-wolontariusz-roku-2023?fbclid=IwAR3M2mg0LjiQKfee2QpP7hJHNufRF6FiFnhTtv6c_jgHad4LyLB6dJrceEU




- Właśnie dostałam potwierdzenie, że Starosta Żniński ob
jął Honorowym Patronatem wydanie mojej publikacji „Tobie Wando”, które zaplanowałam na koniec 2023 roku wspólnie ze Żnińskim Towarzystwem Kultury. Promocję zaplanowałam więc w żnińskiej książnicy na początku 2024 roku. Będzie to mój powrót na Pałuki. Już się cieszę!

W Żninie 3 grudnia, w kolejną rocznicę śmierci mojej Mamy „Druhny Włodki, Włodzimiery” udało się nam zawiesić krzyż harcerski na grobie. Obecni byli żnińscy harcerze, ale również harcerki seniorki, które jeszcze pamiętały mamę jako instruktorkę zachęcającą ich do pracy w szeregach ZHP. Były więc instruktorki ze Żnina, z Janowca, a także z Bydgoszczy z Instruktorskiego Kręgu Seniorek „Wędrowniczki po Zachodnim Stoku” im. Olgi i Andrzeja Małkowskich. Po uroczystościach na cmentarzu, rozgrzaliśmy się harcerką grochówką. 

Były to trzy, bardzo ważne dla mnie, grudniowe wydarzenia, które bardzo miło podsumowały mijający rok. Nie liczę już wielu spotkań wigilijnych, które w grudniu odbywają się we wszystkich organizacjach i stowarzyszeniach.

4 grudnia – spotkanie wigilijne w Polskim Związku Niewidomych i Dzień Osób Niepełnosprawnych obchodzony tym razem w Miejskim Centrum Kultury

5 grudnia Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

6 grudnia Bydgoska Środa literacka

7 grudnia
otwarcie wystawy W Kujawsko-Pomorskim Centrum Kultury

8 grudnia święto i pieczenie pierników

10 grudnia – duszpasterstwo niewidomych

11 grudnia spotkanie opłatkowe w Szubinie z seniorami ZHP

12 grudnia spotkanie wigilijne w KiKu i w KPCK oraz harcerskie betlejemskie światło pokoju, w tym roku pod hasłem „Czyńmy Pokój

13 grudnia Salon Literacki Klubu Oriona

14 grudnia spotkanie w „M
odraczku”

15 grudnia wigilia naszego Kręgu, gdzie jestem organizatorką i przygotowuję scenariusz a po południu poetyckie spotkanie wigilijne w bibliotece na Leśnym

Jeszcze tylko 18 grudnia wigilia instruktorska z Hufca ZHP Bydgoszcz-Miasto

19 grudnia Klub Melomana i już przygotowania do rodzinnej wigilii i świąt Bożego Narodzenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz