sobota, 5 listopada 2022

Rozpoczął się XLI Tydzień Kultury Chrześcijańskiej w Bydgoszczy


Dzisiaj, podczas inauguracji Tygodnia Kultury Chrześcijańskiej w Bydgoszczy spotkała mnie miła niespodzianka, duże przeżycie i zaskoczenie. Zostałam nagrodzona przez JE ks. biskupa Krzysztofa Włodarczyka.

 
Inspiracją dla organizatorów TKCh stały się słowa Jana Pawła II, wypowiedziane przez niego 2 czerwca 1980 roku w siedzibie UNESCO w Paryżu: „Człowiek żyje prawdziwie ludzkim życiem dzięki kulturze”.

„Żyjemy w czasach, kiedy kultura odcina się od kultu” – mówił w Katedrze św. Marcina i Mikołaja bp Krzysztof Włodarczyk podczas inauguracji Tygodnia Kultury Chrześcijańskiej. Po Eucharystii ks. prałat Józef Kubalewski odczytał Uchwałę Kapituły Medalu „Za twórczy wkład w kulturę chrześcijańską”. Laureaci zostali wyłonieni w drodze tajnego głosowania.

Wszyscy nagrodzeni i prowadzący spotkania w ramach TKCh, zostali dodatkowo zaproszeni do Kurii na uroczysty poczęstunek. Miałam przyjemność zaprezentować tam wiersz mojej Babuni Wandy „Do Matki Boskiej Ostrobramskiej” i opowiedzieć o swoim ostatnim zbiorze wierszy „W wigilijny wieczór”.

Bardzo uroczyste spotkanie, miła atmosfera i ciekawe dyskusje wybitnych osobowości. Czułam się zaszczycona tym zaproszeniem. Serdecznie podziękowałam za odznaczenie, mając trochę wątpliwości, czy w pełni na nie zasługuję.


Program tegorocznych DKCh jest tak bogaty, że nie uda uczestniczyć we wszystkich spotkaniach. Potrzebny jest wybór i pogodzenie czasu przeznaczonego dla rodziny i dla innych obowiązków – a raczej przyjemności, ponieważ spodziewam się gości. I to jakich gości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz