czwartek, 18 października 2012

Uzupełnienie z września

Powspominam trochę spotkań literackich, które udało mi się przeżyć w ostatnich tygodniach

8 września
Narodowe czytanie Pana Tadeusza
Czytaliśmy przed naszym Teatrem Polskim fragmenty drugiej księgi. Moi niewidomi przyjaciele czytali brajlem, co wzbudziło spore zainteresowanie



11 września
Moje spotkanie autorskie w Klubie Polskiej Książki w hotelu Centralnym. Spotkanie poprowadziła Jolanta Kowalska. Było to pierwsze powakacyjne spotkanie w KPK, w którym uczestniczył również Stefan Pastuszewski. Prowadził on później ożywioną dyskusję, która przerodziła się prawie w warsztaty literackie. Kameralnie, ale sympatycznie…
Zaprezentowałam na koniec swój nowy wiersz:

ŚWIETLIK

Aktywna burza
w szklance
nie tylko wody

Szuka swego
miejsca poza
granicami głupoty

Podpiera się
widzącymi duszą

Chce uszczęśliwić
zrozumieć

Nie zamykać się
w areszcie
własnych obaw

Nie cenzuruje
słowa
sypie piorunami

Podcina skrzydła
i kala własne
gniazdo

Tłumaczy
że czarne jest białe

Byle tylko błysnąć
i wzbić się do lotu
















13 września
W Kawiarni Literackiej DK „Modraczek” odbyło się pierwsze po wakacyjnej przerwie spotkanie poetyckie. Bohaterką spotkania była poetka ze Szczecinka Krystyna Mazur. Towarzyszyło jej osiem poetek z tego miasta, zrzeszonych w Otwartej Poetyckiej Alternatywie Literackiej. Poetycki wieczór, jak zwykle poprowadziła Barbara Jendrzejewska. Sympatyczna jest tam atmosfera. Szkoda, że te spotkania są w tym samym terminie co moje w OKATiKu

26 września
W  Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy udało mi się zorganizować spotkanie poetyckie z Antoniną Markiewką, które poprowadziła Jolanta Baziak. Spotkanie ciekawe, uczestniczyło w nim kilkadziesiąt osób. Toni towarzyszyła Małgosia Mówińska-Zyśk grą na skrzypcach. Połączone zostało z otwarciem wystawy fotograficznej „Leon widziany… inaczej”. Tonia dała się w końcu namówić do podzielenia się swoją twórczością z innymi. Miałam satysfakcję, że zrealizowałam marzenie siedzące we mnie odkąd ją poznałam. Na prawdę ciekawa i twórcza osobowość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz